CORETAN JARI JEMARI KU

Biarlah tulisan berbicara kerna itu lebih memberi makna. Izinkanlah suara bisu ini bernyanyi kerna ianya lebih merdu dan menenangkan.
Carilah permata dicelah-celah kaca walaupun jarimu terluka. Ianya pasti membahagiakan.

Tuesday, June 10, 2014

Ostematrix bukan sekadar kalsium

Bismillahirahmanirrahim... Assalamualaikum..

Kalsium adalah sumber penting yang menjadi asas pembentukan tulang dan gigi yang sihat. Wanita sering dikaitkan dengan osteoporosis, sejenis penyakit akibat kekurangan sumber kalsium dalam tubuh.

Mengapa wanita menjadi mangsa utama penyakit ini? Wanita dianugerahkan oleh Allah kelebihan untuk hamil, bersalin dan menyusukan anak. Satu set kelebihan yang tiada pada lelaki. Namun, proses ini sebenarnya melibatkan penggunaan dan kehilangan sumber kalsium tubuh si ibut. Setiap hari, kalsium diperoleh dari diet harian, namun, setakat mana kalsium yang berjaya diserap oleh tubuh? 

Semasa kehamilan, pembentukan tulang dan gigi anak menggunakan kalsium tubuh ibu.Selesai bersalin, tempoh menyusukan yang berlangsung selama dua tahun secara terus terusan menggunakan serapan kalsium tubuh ibu untuk kualiti dan kuantiti susu anak. Ini bagi membantu tumbesaran anak yang baik serta pembentukan tulang dan gigi yang sempurna. Jadi, apakah yang tinggal untuk si ibu? 

Disinilah menunjukkan kepentingan pengambilan kalsium secara optimum oleh wanita dalam diet seharian. Lelaki tidak terkecuali ye, terutamanya yang rajin bersenam, aktif, kerja berat, merokok dan meningkat usia. Dalam sehari, berapa gelas susu yang kita minum? CUB mengaku, CUB ni kekadang minum, kekadang tak. Teringat minum, lupa tinggal. Selain susu, keju, sayuran hijau, badam dan banyak lagi makanan yang mempunyai kalsium tinggi. Soalnya, seberapa kerap pengambilannya dan banyak man yang perlu ditelan?

Lihat keperluan kalsium tubuh dalam diet seharian:
  • 800mg untuk dewasa di atas 25 tahun, lelaki dan wanita
  • 1.000mg setelah usia 50 tahun, lelaki dan wanita
  • Ibu hamil dan menyusui 1.200 mg kalsium per hari
Oleh itu, bagi memastikan sumber kalsium mencukupi dalam tubuh, Shaklee, syarikat nutrisi terkemuka (pilihan CUB) telah menghasilkan SUPLEMEN KALSIUM atau lebih dikenali sebagai OSTEMATRIX



Jika dilihat kandungan Ostematrix, ianya bukan sekadar kalsium, tetapi penuh dengan pelbagai kebaikan. Sebiji ostematrix mengandungi 250mg kalsium. Bermakna dengan 120 biji dalam sebotol ostematrix, ianya dapat bertahan selama sebulan ke dua bulan bergantung pada cara pegambilan. Harga? RM100? RM85? RM70? Wow, murahnya. Pssttt... Lagi murah kalau jadi ahli tau, walau untuk pakai sendiri.

Untuk kesihatan tulang dan gigi anda, CUB nasihatkan janganlah kita meninggalkan dan meremehkan pengambilan kalsium ni. Terutamanya wanita-wanita hebat, para ibu-ibu di luar sana. Bayangkan, satu anak menggunakan 1/3 kalsium kita, kalau dua orang anak atau lima orang atau mungkin lapan orang? 'Top-up' kalsium tubuh untuk kesejahteraan kita dan keluarga. Ibu-ibu hebat kan tunggak kebahagiaan dan keharmonian. 

< Klik untuk ketahui cara mengenali suplemen kalsium terbaik >

Dapatkan sekurang-kurangnya sebotol ostematrik sekarang. Serius tak rugi, Insyaallah.
0192282544

* Segala penulisan blog in berdasarkan pengalaman dan pembacaan penulis untuk perkongsian bersama. Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Ianya satu usaha untuk meningkatkan mutu kehidupan.*







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...