CORETAN JARI JEMARI KU

Biarlah tulisan berbicara kerna itu lebih memberi makna. Izinkanlah suara bisu ini bernyanyi kerna ianya lebih merdu dan menenangkan.
Carilah permata dicelah-celah kaca walaupun jarimu terluka. Ianya pasti membahagiakan.

Wednesday, August 07, 2013

Khalifah solehah anak-anak syurga

Saat ku tahu akan hadir mu
Aku gundah
Aku gulana
Risau tak terkata
Detik ku sedar denyut nadimu
Aku bimbang
Aku was-was
Layakkah aku?
Bersediakah aku untukmu?

Adakala gembira
Adakala ku bersedih
Mengenangkan bakal kehadiranmu
Amanah untukku
Tanggungjawabku
Namun, hari demi hari
Bulan berganti bulan
Aku bahagia dengan adanya dirimu

Kau mula berinteraksi denganku
Menemaniku kemana sahaja
Ku kendongi mu dalam tidur dan jaga
Kau sentiasa dekat di hati
Peneman sejati
Dari dalam rahim aku didik dirimu

Ku bisikkan kasih sayang
Ku sulami harapan
Ku dendangkan cerita
Agar kau kelak mengerti
Bahawa aku amat menyintaimu
Mengharapkan yang terbaik untukmu
Indahnya bersamamu setiap detik dan ketika

Manisnya membawa perut yang besar bersama
Berbangganya aku bakal melahirkan seorang khalifah solehah
Allah lemparkan keyakinan dalamku
Yang menyatakan akulah bondamu
Yang mengiyakan kaulah zuriatku
Didunia dan akhirat

Sembilan bulan terasa pendek
Dugaan dan halangan kita tempuh bersama
Kau setia bersama

Saat kau hampir dibebaskan
Dari rahim ku yang sempit dan gelap
Saat itu dengan kehendak Allah
Kau tak lagi boleh berada dalam ku
Kerna kau harus bersama ku
Di alam fana
Meniti kehidupan sementara

Melihat dirimu ku rasa sayang
Mendengar suaramu ku rasa riang
Merenung wajahmu ku rasa cinta
Mencium mu membuat ku tenang
Kerna tau anak syurga
Utusan Allah khalifah solehah

Ku tatang dirimu penuh rindu
Ku sayangimu sepenuh hatiku
Ku susuimu dengan susuku
Ku didik dirimu dengan ketegasanku
Ku belaimu dengan kelembutan
Kaulah zuriat ku penyambung keturunan ku

Hari demi hari kau kian membesar
Bulan berganti tahun
Kau menghampiri 2 tahun
Kau menghampiri cerai susu dengan ku
Namun aku belum fikir untuk melepaskan
Kerna ku ingin itu dari kehendakmu

Ku izinkan kau terus menyusui ku
Ku halalkan susuku menjadi datah dagingmu
Moga bermanfaat kehidupan dan kesihatanmu
Berkat rahmat dan rezeki Allah untukmu
Sayangku Aazra Musfirah Madeenah

Harapan ummi dan babah nyata
Jadilah si dara (azra) yang menjaga kehormatan
Peliharalah kecantikan (musfirah) luaran dan dalaman
Berani, bersih, indah, bijak, kuat dan suci seperti kota (madinah)
Perjuangkanlah agama dalam diri
Pertahankan hak mu dan agama mu sayang
Ummi dan babah menyayangimu

Buah cinta hati kami
Cinta ungu biru
Buat khalifah solehah
Anak syurga Allah
Puteri kami, Aazra kami

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...